Ilustrate

Înaintea ploii, la Femei pe Mătăsari

Image

Am fost norocos să ajung sâmbătă seara la „Femei pe Mătăsari“, pentru că apoi s-a stricat vremea, iar soarta unui festival urban desfășurat în aer liber într-un București ploios e aproape iremediabil compromisă.

A 3-a ediție a festivalului care redă demnitatea unei străzi rău-famate a avut, în plan muzical, destule nume-cult pentru hipsterii bucureșteni, de la Les elephants bizarres și Robin and the Backstabbers până la Moonlight Breakfast, neuitând de vedetele muzicii ușoare de odinioară, recuperate de noua generație prin proiecte de tipul „discoteca“, adică Silvia Dumitrescu și Marina Voica.

Am ajuns pe când Robin tocmai fredona ultima melodie pe Scena mare. Am parcurs străduța printre tarabele cu simpatice meșteșugăreli până la Scena mică, am găsit și o masă cu o față de masă ca de pe vremuri și am așteptat concertul Moonlight Breakfast, la care am stat până la sfârșit. Un concert curat, acustic și, oricât ar suna de prozaic, gratuit, întâmpinat cu căldură de asistența care părea să știe destule versuri pe de rost. Nice! (http://www.youtube.com/watch?v=uYGgxf1ovyM&feature=youtube_gdata). Am citit ziarul festivalului, ne-am amintit de oaza de cultură și de loisir de pe Mătăsari care se numea cândva La Grande Maguy (dincolo de intersecția cu Pache Protopopescu) și ne-am amuzat când, după concert, s-au auzit niște scandări anti-Roșia Montană, stinse repede și prin intermediul îndemnului ironic: „băi, terminați cu spam-urile!“.

Duminică n-a mai rămas loc decât de cinismul amicului Răzvan Exarhu, care și-a închipuit următorul anunț al organizatorilor: „datorită condițiilor meteorolgice, festivalul urban Femei pe Mătăsari se transformă în Femei ude fleașcă pe Mătăsari“. Dar, așa cum observa cândva H.-R. Patapievici, nu poți să te cerți cu norul. Așa că mergem înainte, pe Mătăsari și chiar mai departe.

Standard

Lasă un răspuns

