Ilustrate

10 chestii care mi-au placut in weekend

  1. La Promenada Operei, spectacolul dat in aer liber de Opera Nationala, in timp ce se auzea un fragment din „Aida“ de Verdi, mi-am amintit de o rubedenie indepartata, care obisnuia sa ii trateze pe cei din aceeasi zodie ca fiind, cumva, apropiati, daca nu chiar consateni. „Ehei“, zicea el cu mandrie, „Verdi e Balanta de-a mea!“.
  2. Meciul muzical al Primariilor bucurestene de sector, 3 vs 5. La 3, in Parcul Coltea, era un spectacol din ciclul „Simfonii de vara“,  la 5, in fata Operei, era „Promenada“. N-am tinut scorul, dar cred ca la Coltea e o acustica mai buna.
  3. Jacky Goldberg, de la revista „Les Inrockuptibles“ (i-o tot aduc, in varianta printata, prietenei mele prietenele ei), il intreaba pe actorul Mads Mikkelsen daca l-a intalnit pe Ryan Gossling. Danezul, care a stat cu picioarele pe masa in timpul interviului, a raspuns scurt: „Nope“.
  4. Inceputul cartii „Cele patruzeci de legi ale iubirii“ de Elif Shafak. Imposibil de precizat de ce, dar simt ca o sa-mi placa si restul, dupa pasajul „daca o piatra cade intr-un lac, lacul nu va mai fi niciodata acelasi“.
  5. Replica „Frankly, my dear, I don’t give a damn“ din „Pe aripile vantului“, revazut sambata noaptea pe ProCinema, dupa ce un prieten anuntase asta pe Facebook. Asta, ca sa  identific si un posibil raspuns la intrebarea „la ce sunt bune retelele de socializare?“.
  6. Faptul ca nu am mancat shaorma nici mica, nici mare, nici uriasa, in statia de la Kogalniceanu, asteptand antepenultimul troleibuz. Tentatie a fost.
  7. Alt fapt, ca n-am mai publicat, la sugestia prietenei mele, articolul „Boicotez cand o zbura porcul“. Era o tentativa nereusita de a explica (prea stufos, prea colateral, prea nu e lupta mea) de ce o sa apelez la o metoda originala de a boicota concertul pe care-l astept de douazeci de ani, „The Wall“, si la care abia astept sa merg.
  8. Fara niciun motiv, afara de faptul ca am o editie de buzunar a „Baladelor vesele si triste“,  pe care o pastrez cu sfintenie si cu care mi-am petrecut un concediu la Rasinari, citez din poezia „In jurul unui divort“ a lui Toparceanu: „Misu St. Popescu vrea sa divorteze/ Lung prilej de vorbe si de ipoteze“. Al doilea vers e cea mai plina de acuratete definitie a talk-show-ului pe care am citit-o vreodata.
  9. Joc al hazardului sau ba, pe strada Delea Noua sunt mult mai multe constructii noi decat pe Delea Veche. V-o zice unul care merge cu troleibuzul  pe-acolo inca de pe vremea in care circula 84, care lega Balta Alba de Drumul Taberei. Asa, si?
  10. Proliferarea teraselor din zona Centrului Vechi n-a adus nicio schimbare in materie de servicii, promptitudine etc. La o terasa plina de straini, m-am temut ca se va lua comanda repede, va veni mancarea si mai repede, ba va fi si buna. Am puterea de a recunoaste ca n-am gresit decat putin: e tot ca inainte, ceea ce imi place, ca sa vedeti cat sunt de Mitica!
Standard

Lasă un răspuns

