Satire

Cel mai bun articol de pe net – 2!

Mda, bun reper moral mai sunt si eu ăsta, fiu de securist care i-a slujit pe Ceauşescu şi Iliescu. Preceptele lui Cartianu sau Dumitru Graur când ni le oferiţi?

Sunt unul dintre acei sefi care au pus pe butuci presa romana. Ma pricep la orice, sunt bun sa conduc orice fel de publicatie, sunt lipsit de idei si, mai ales, de trecut jurnalistic. Tocmai eu m-am gasit sa dau lectii de jurnalism!

Au plecat din presa zeci de ziaristi buni, de care si-au batut joc patronii si sefii editoriali, cu salarii mici, cenzura, etc… Iar acum ma plang eu, unu de la FHM, o revista de mare intindere culturala, ca nu vine carne de tun de calitate. Cine dracu ar mai vrea sa fie jurnalist? Numai unul care nu stie sa scrie si e jumatate retardat si NU STIE CA PRESA DE CALITATE a murit in Romania. “Noua generatie” e perfecta pentru a scrie stiri made in Evz, Jurnalul sau Adevarul: “Vezi ce chiloti bagati in c.. are Mita Bicilista”. Ma scuzati, la asa salarii, asa angajati. Aia destepti si-au ales alte domenii pe bani seriosi, nu pe bani de chipsuri…

Daca pana si eu am pareri despre cum se face presa si despre cum se incepe deprinderea jurnalisticii, inseamna ca si pedofilii ar putea incepe sa ofere sfaturi privitoare la cresterea si educarea copiilor. Dupa reportajul literar (greu rau, ca-i pe baza de talent) si investigatia de presa(care necesita serioase cunostiinte interdisciplinare), necrologul de presa este cel mai greu gen jurnalistic, pentru ca presupune din partea autorului certe calitati de prozator. Asa, cam cum scrie Cartianu, spre exemplu, ca la asta, oricine ar muri, zice ca s-a dus sa-si exercite profesia cu ingerii. Abia se asteapta sa moara un ginecolog care sa-i fi fost drag lui Gregoar, ca sa poate scrie ca s-a dus in cer, ca sa-i chiureteze pe ingeri. Revenind, eu recomand invataceilor sa incepa direct cu proza, deci, si nu cu stirea de presa, asa cum se incepe si pe unde eu n-am prea trecut neam.

Spre stiinta cititorilor: sunt un fost secretar de redactie netalentat transformat peste noapte intr-un ziarist la fel de netalentat. Precum colegul Ciocazanu. Numai geniile se citeaza astfel intre ele. Intr-adevar, daca presa romaneasca este la nivelul la care a ajuns, atunci o mare contributie au avut-o oameni ca mine si Cioc. Mediocritatea e mai daunatoare decat prostia.

Eu, asta, sunt e tot ce e mai rau. Ce poate fi mai rau decit sa fii complexat,mediocru si infatuat in acelasi ambalaj? nimic.poate sa fii si numit sef iar si iar…si sa nu confirmi….iar si iar. sau ,poate fi si mai rau, sa incerci sa-i inveti si pe altii taina nimicului din tine.

PS.  Ca si in vechiul text „Cel mai bun articol de pe net“, pe care il gasiti la adresa http://adevarul.ro/news/media/celmai-bun-articol-net-1_503751bc8a396968668d7838/index.html, n-am facut nimic altceva decat sa transform niste comentarii de subsol, ca si cum ar fi scrise de mine. Dupa o portie zdravana de ras, a venit insa si un comentariu favorabil, pe care il citez in continuare, nu inainte de a-i transmite alese ganduri de bine unei foste colege.

Dragilor care va dati cu parerea, daca aveti atat de multe pareri proaste despre Ghibu ar fi fost civilizat sa ne spuneti si cum va numiti cu adevarat. Sincer, Ghibu este unul dintre putinii ziaristi care poate sa nu semneze un text si il recunosti ca fiind al lui (vorbesc aici despre persoane care au mai citit inainte texte ale lui). Nu sunt vreo fana, nu am fost inamorata de Ghibu (ca sa nu va mai obositi degetele degeab), nu-mi place sa comentez de obicei pe forumuri, dar atunci cand intalnesc atata frustrare la toti postacii mi se pare de bun-simt sa reactionez. Am fost colega cu Ghibu foarte multi ani, eu lucrand la Corectura. Va spun ca in presa de azi nu sunteti multi cei care stiti limba romana asa cum o stie Ghibu, ca nu sunteti multi cu o cultura generala ca a lui (poate, daca ati fi citit mai mult…) si tot asa. Da, poate ca nu a stralucit si nu a fost un sef de publicatii bun, nu stiu, nu ma pricep, deci nu comentez. Asta ar trebui sa spuna sefii pe care ii are (sau i-a avut). De pe cealalta parte a terenului e fff usor sa judeci. Voi de ce nu sunteti sefi???
Frustrare lina si calda in continuare.

Standard

Lasă un răspuns

